poniedziałek, 18 maja 2015

Reporterzy, którzy wszystko wiedzą

W kontaktach z mediami najwięcej kłopotów sprawiają nie ci reporterzy, którzy nic nie wiedzą o Twojej firmie, instytucji czy organizacji, ale ci, którym WYDAJE się, że wiedzą wystarczająco dużo.

Dlaczego? Ponieważ ci, którzy Cię nie znają i są dobrymi reporterami są otwarci na nowe informacje i propozycje tematów – jeżeli oczywiście to, co powiesz ich zainteresuje.

Ci, którym WYDAJE się, że wiedzą o tym, co robisz wystarczająco dużo rzucą okiem na tytuł informacji prasowej i powiedzą: "Już o tym pisałem". Na konferencji prasowej będą tylko kilka minut. Wychodząc rzucą w drzwiach: "Słyszałem te [brzydkie słowo] już kilka razy" zanim prezes zdąży przedstawić najnowszy raport z badań konsumenckich. Na Twojego e-maila z propozycją tematu odpowiedzą: "To nic ciekawego."

Może taka jest siła przyzwyczajenia. Może to wynik braku czasu w newsroomie. Może nie masz nic ciekawego do zaproponowania. A najprawdopodobniej to kombinacja wszystkich tych czynników.

Jak rozwiązać ten problem?

Żeby poprawić skuteczność kontaktów z mediami możemy:

1. staranniej wybierać tematy, które mogą zainteresować media,

2. wyjaśnić reporterowi dlaczego proponowany temat zainteresuje czytelników, słuchaczy lub widzów,

3. tłumaczyć reporterom, którym WYDAJE się, że wiedzą "już wszystko" jak zmienia się nasza firma i jej produkty,

4. unikać w informacjach prasowych treści reklamowych oraz branżowego żargonu,

5. poświęcić więcej czasu na budowanie relacji z reporterami, którzy najczęściej piszą o naszej firmie.

Konkluzja

Relacje z mediami to ciężki kawałek chleba – więcej w nich porażek niż sukcesów. Budowanie tych relacji wymaga czasu i konsekwencji. Ale nie ma innej drogi. Trzeba próbować do skutku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *