Brałeś udział w szkoleniu w sali wypełnionej tłumem nieznanych osób, słuchając przez większość czasu wykładu prelegenta, a na koniec otrzymałeś teczkę z materiałami i 3% rabatu na kupno dodatkowych książek? Jak większość ludzi mało się nauczyłeś, a w głowie od natłoku informacji szumiało jeszcze przez trzy dni.
Materiały ze szkolenia leżą w szufladzie – na pewno kiedyś je przeczytasz. Twoje kontakty z mediami wyglądają tak samo jak przed "szkoleniem".
Wcale nie musi tak być.
Na dobrych szkoleniach medialnych każdy traktowany jest indywidualnie. Słyszysz pytania, które zachęcają do twórczego myślenia w konkretnych sytuacjach zawodowych. Masz czas na omówienie własnych pomysłów i sprawdzenie ich w praktyce. Trener przekazuje praktyczne informacje i porady w dawkach, od których nie kręci się w głowie. Wychodzisz z sali szkoleniowej nie tylko wiedząc jak postępować, ale także czujesz, że potrafisz to zrobić.
Efektem końcowym dobrego szkolenia medialnego jest zmiana zachowania prowadząca do lepszych relacji z mediami.
Szkolenia medialne na TAK
Dobre szkolenia medialne:
1. koncentrują się na TWOICH umiejętnościach i osobowości, a nie na osobie trenera,
2. są prowadzone w małej grupie (max. 6 osób),
3. polegają na transferze wiedzy i doświadczenia trenera oraz informacji przekazywanych przez uczestników w dyskusji i na ćwiczeniach,
4. są dopasowane do prawdopodobnych sytuacji oraz potrzeb i zainteresowań uczestników,
5. są podzielone na szereg krótkich segmentów, co umożliwia samodzielną analizę nowego materiału, sprawdzenie nowych umiejętności pod kierunkiem trenera i omówienie wyników,
6. oferują uczestnikom szczerą i obiektywną ocenę przekazaną w przyjazny i nieapodyktyczny sposób,
7. podwyższają samoocenę i dodają pewności siebie,
8. zapewniają wartościową interakcję z trenerem i innymi uczestnikami.
9. gwarantują komunikację w bezpiecznym środowisku (informacje ze szkolenia nie są przekazywane na zewnątrz).
Szkolenia medialne na NIE
Unikaj szkoleń medialnych, których wyróżnikami są:
1. surowi trenerzy z kosmicznym ego, którzy wymuszają powielanie ich stylu komunikacji,
2. programy, w których ponad 50% czasu zajmuje słuchanie (prezentacja, wykład, prelekcja, itp.),
3. metoda szkoleniowa polegająca wyłącznie na wymianie wiedzy i doświadczeń pomiędzy uczestnikami,
4. ogromne sale konferencyjne wypełnione po brzegi uczestnikami,
5. trenerzy, którzy sprzedają dodatkowe materiały (książki, skrypty, płyty DVD),
6. trenerzy "hurraoptymiści", którzy nie mają odwagi obiektywnie ocenić postępów uczestników (efekt pollyanny).
Konkluzja
Jeśli zamierzasz zainwestować czas i pieniądze w swój rozwój zawodowy, podejmij przemyślaną decyzję, której efektem będzie nie tylko nowa wiedza, ale przede wszystkim zmiana zachowania i zbudowanie lepszych relacji z mediami.
Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniem medialnym, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz