Jeśli w sytuacji kryzysowej nie mówisz co robisz, ludzie myślą, że nic nie robisz.
Jesteś przygotowany do skutecznego zarządzania komunikacją kryzysową?
Oto 15 pytań, które pomogą to ocenić:
1. Czy masz plan zarządzania komunikacją kryzysową?
Tak ___ / Nie ___
2. Czy aktualizowałeś plan komunikacji kryzysowej w ciągu ostatnich 12 miesięcy?
Tak ___ / Nie ___
3. Czy wiesz gdzie znajduje się teraz egzemplarz planu komunikacji kryzysowej?
Tak ___ / Nie ___
4. Czy wiesz, w którym regionie działalności Twojej firmy, w którym zakładzie, na której linii produkcyjnej występują największe zagrożenia i dlaczego?
Tak ___ / Nie ___
5. Czy w sytuacji kryzysowej pracownicy będą w stanie wykonywać bez zakłóceń swoje normalne zadania?
Tak ___ / Nie ___
6. Czy masz zespół zarządzania komunikacją kryzysową?
Tak ___ / Nie ___
7. Czy wiesz co powiesz swoim pracownikom w pierwszym komunikacie w sytuacji kryzysowej nie dysponując wszystkimi informacjami?
Tak ___ / Nie ___
8. Czy masz własne kanały komunikacji z pracownikami (intranet, powiadomienia esemes) i mediami (blog, strona WWW)?
Tak ___ / Nie ___
9. Czy masz profile w mediach społecznościowych, które możesz wykorzystać do komunikacji w sytuacji kryzysowej?
Tak ___ / Nie ___
10. Czy masz listę najważniejszych działań, które trzeba podjąć w pierwszych 24 godzinach kryzysu?
Tak ___ / Nie ___
11. Czy Twoja firma, organizacja czy instytucja ma przeszkolonego rzecznika prasowego? Tak ___ / Nie ___
12. Czy kierownictwo Twojej firmy, organizacji czy instytucji przeszło w ciągu ostatnich dwóch lat szkolenie medialne?
Tak ___ / Nie ___
13. Czy w ciągu ostatnich dwóch lat przeprowadziłeś symulację komunikacji kryzysowej?
Tak ___ / Nie ___
14. Czy wiesz jaki jest największy kryzysowy koszmar Twojego szefa?
Tak ___ / Nie ___
15. Czy masz podpisaną umowę z agencją PR, która pomoże Ci w komunikacji w sytuacji kryzysowej?
Tak ___ / Nie ___
Za każde TAK masz jeden punkt.
Punktacja i komentarze:
15-12: Gratulacje! Twoja firma jest dobrze przygotowana do kryzysu. Ale zawsze można coś poprawić. Pracuj nad lepszymi relacjami z lokalną społecznością, najważniejszymi interesariuszami i mediami. Dobre relacje z tymi grupami pomogą w skutecznej komunikacji w sytuacji kryzysowej.
11-8: Twoja firma jest średnio przygotowana do kryzysu. Umiejętność szybkiej i skutecznej komunikacji – szczególnie w pierwszej fazie kryzysu – zależy od stopnia przygotowania. Jeżeli dawno nie aktualizowałeś planu zarządzania kryzysowego, nie przeprowadziłeś symulacji kryzysowej i/lub szkolenia medialnego, pora nadrobić te zaległości – i to szybko, bo licho nie śpi.
7-0: Twoja firma jest nieprzygotowana do kryzysu. Skuteczne zarządzanie kryzysem i komunikacją kryzysową można być dla Ciebie wyzwaniem ponad siły. Czas najwyższy opracować plan kryzysowy i przeszkolić pracowników. Jeżeli nie masz na to czasu lub nie wiesz jak to zrobić, warto rozejrzeć się za wyspecjalizowaną agencją PR.
Jeśli potrzebujesz pomocy w zarządzaniu komunikacją kryzysową, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.