Test kryzysowy

Jeśli w sytuacji kryzysowej nie mówisz co robisz, ludzie myślą, że nic nie robisz.

Jesteś przygotowany do skutecznego zarządzania komunikacją kryzysową?

Oto 15 pytań, które pomogą to ocenić:

1. Czy masz plan zarządzania komunikacją kryzysową?

Tak ___ / Nie ___

2. Czy aktualizowałeś plan komunikacji kryzysowej w ciągu ostatnich 12 miesięcy?

Tak ___ / Nie ___

3. Czy wiesz gdzie znajduje się teraz egzemplarz planu komunikacji kryzysowej?

Tak ___ / Nie ___

4. Czy wiesz, w którym regionie działalności Twojej firmy, w którym zakładzie, na której linii produkcyjnej występują największe zagrożenia i dlaczego?

Tak ___ / Nie ___

5. Czy w sytuacji kryzysowej pracownicy będą w stanie wykonywać bez zakłóceń swoje normalne zadania?

Tak ___ / Nie ___

6. Czy masz zespół zarządzania komunikacją kryzysową?

Tak ___ / Nie ___

7. Czy wiesz co powiesz swoim pracownikom w pierwszym komunikacie w sytuacji kryzysowej nie dysponując wszystkimi informacjami?

Tak ___ / Nie ___

8. Czy masz własne kanały komunikacji z pracownikami (intranet, powiadomienia esemes) i mediami (blog, strona WWW)?

Tak ___ / Nie ___

9. Czy masz profile w mediach społecznościowych, które możesz wykorzystać do komunikacji w sytuacji kryzysowej?

Tak ___ / Nie ___

10. Czy masz listę najważniejszych działań, które trzeba podjąć w pierwszych 24 godzinach kryzysu?

Tak ___ / Nie ___

11. Czy Twoja firma, organizacja czy instytucja ma przeszkolonego rzecznika prasowego? Tak ___ / Nie ___

12. Czy kierownictwo Twojej firmy, organizacji czy instytucji przeszło w ciągu ostatnich dwóch lat szkolenie medialne?

Tak ___ / Nie ___

13. Czy w ciągu ostatnich dwóch lat przeprowadziłeś symulację komunikacji kryzysowej?

Tak ___ / Nie ___

14. Czy wiesz jaki jest największy kryzysowy koszmar Twojego szefa?

Tak ___ / Nie ___

15. Czy masz podpisaną umowę z agencją PR, która pomoże Ci w komunikacji w sytuacji kryzysowej?

Tak ___ / Nie ___

Za każde TAK masz jeden punkt.

Punktacja i komentarze:

15-12: Gratulacje! Twoja firma jest dobrze przygotowana do kryzysu. Ale zawsze można coś poprawić. Pracuj nad lepszymi relacjami z lokalną społecznością, najważniejszymi interesariuszami i mediami. Dobre relacje z tymi grupami pomogą w skutecznej komunikacji w sytuacji kryzysowej.

11-8: Twoja firma jest średnio przygotowana do kryzysu. Umiejętność szybkiej i skutecznej komunikacji – szczególnie w pierwszej fazie kryzysu – zależy od stopnia przygotowania. Jeżeli dawno nie aktualizowałeś planu zarządzania kryzysowego, nie przeprowadziłeś symulacji kryzysowej i/lub szkolenia medialnego, pora nadrobić te zaległości – i to szybko, bo licho nie śpi.

7-0: Twoja firma jest nieprzygotowana do kryzysu. Skuteczne zarządzanie kryzysem i komunikacją kryzysową można być dla Ciebie wyzwaniem ponad siły. Czas najwyższy opracować plan kryzysowy i przeszkolić pracowników. Jeżeli nie masz na to czasu lub nie wiesz jak to zrobić, warto rozejrzeć się za wyspecjalizowaną agencją PR.

Jeśli potrzebujesz pomocy w zarządzaniu komunikacją kryzysową, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.

Kontakt

Nazwa

Adres e-mail *

Wiadomość *