piątek, 11 maja 2012

Jak się nauczyć krótko odpowiadać na pytania reportera

Kiedy nowi klienci dzwonią do mnie w sprawie szkoleń medialnych często mówią, że chcą nauczyć się krótko odpowiadać na pytania reporterów.

Uważają, że bogata wiedza utrudnia wybór najważniejszych informacji i udzielenie sensownej 30-sekundowej odpowiedzi. Stres także robi swoje.

Krótkie odpowiedzi są trudne. Bez wątpienia.

W większości życiowych sytuacji nikt nam nie ogranicza czasu wypowiedzi. Kiedy opowiadasz koledze w pracy lub przyjacielowi przy piwie ciekawą historię, rzadko zdarza się, żeby po minucie zaczął pokazywać zegarek, prawda?

Jeśli na szkoleniu medialnym klienci za długo odpowiadają na pytanie, przerywam i proszę o odpowiedź w jednym zdaniu – tylko jednym.

Co się dzieje? Kiedy mają do dyspozycji tylko jedno zdanie, wypowiedź od razu staje się mocniejsza, bardziej wyrazista i zwięzła – lepsza od tego, co wcześniej zajęło trzy minuty.

W jednozdaniowej wersji od razu przechodzisz do sedna – używasz krótkich i prostych słów, wybierasz mocne czasowniki i wyrzucasz nudne przymiotniki.

Nie sugeruję, żeby każdą odpowiedź na pytanie reportera ograniczać do jednego zdania. Ale ćwicząc na szkoleniu medialnym jednozdaniowe odpowiedzi, zobaczysz co musi się w nich znaleźć.

Kiedy rzecznicy prasowi opanują tę technikę odpowiedzi na pytania reporterów zaczynają od krótkiego zdania i potem podają więcej szczegółów. Tak właśnie rozmawia się z mediami.

Kiedy następnym razem kolega z pracy lub klient będzie zagadywał reportera na śmierć, zaproponuj mu ćwiczenie: jednozdaniowe odpowiedzi na serię pytań. Będziesz zdziwiony jak szybko nauczy się przechodzić do sedna sprawy i kluczowego komunikatu.

Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniem medialnym, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *