Kiedy nowi klienci dzwonią do mnie w sprawie szkoleń medialnych często mówią, że chcą nauczyć się krótko odpowiadać na pytania reporterów.
Uważają, że bogata wiedza utrudnia wybór najważniejszych informacji i udzielenie sensownej 30-sekundowej odpowiedzi. Stres także robi swoje.
Krótkie odpowiedzi są trudne. Bez wątpienia.
W większości życiowych sytuacji nikt nam nie ogranicza czasu wypowiedzi. Kiedy opowiadasz koledze w pracy lub przyjacielowi przy piwie ciekawą historię, rzadko zdarza się, żeby po minucie zaczął pokazywać zegarek, prawda?
Jeśli na szkoleniu medialnym klienci za długo odpowiadają na pytanie, przerywam i proszę o odpowiedź w jednym zdaniu – tylko jednym.
Co się dzieje? Kiedy mają do dyspozycji tylko jedno zdanie, wypowiedź od razu staje się mocniejsza, bardziej wyrazista i zwięzła – lepsza od tego, co wcześniej zajęło trzy minuty.
W jednozdaniowej wersji od razu przechodzisz do sedna – używasz krótkich i prostych słów, wybierasz mocne czasowniki i wyrzucasz nudne przymiotniki.
Nie sugeruję, żeby każdą odpowiedź na pytanie reportera ograniczać do jednego zdania. Ale ćwicząc na szkoleniu medialnym jednozdaniowe odpowiedzi, zobaczysz co musi się w nich znaleźć.
Kiedy rzecznicy prasowi opanują tę technikę odpowiedzi na pytania reporterów zaczynają od krótkiego zdania i potem podają więcej szczegółów. Tak właśnie rozmawia się z mediami.
Kiedy następnym razem kolega z pracy lub klient będzie zagadywał reportera na śmierć, zaproponuj mu ćwiczenie: jednozdaniowe odpowiedzi na serię pytań. Będziesz zdziwiony jak szybko nauczy się przechodzić do sedna sprawy i kluczowego komunikatu.
Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniem medialnym, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.
Zapraszam na szkolenia medialne i warsztaty kryzysowe. Tel. 77 441 40 14.
Zapraszamy na nasze szkolenia medialne.
Strona główna » szkolenia medialne » Jak się nauczyć krótko odpowiadać na pytania reportera
piątek, 11 maja 2012
Jak się nauczyć krótko odpowiadać na pytania reportera
Kategorie:
media,
reporter,
szkolenia medialne
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz