wtorek, 6 listopada 2012

Trzy akapity o skarpetkach, czyli jak zainteresować media

Jeśli wiesz jak napisać e-mail, potrafisz także napisać propozycję tematu dla mediów.

To nic trudnego – wystarczy kilka zdań, których codziennie używasz kiedy mówisz o swojej firmie. Na przykład:

"Prowadzimy sprzedaż wysyłkową skarpet. Znajdziesz je w skrzynce na listy – tak jak ulubione czasopismo. Już nigdy nie będziesz marnować czasu na kupowanie skarpet w sklepie."

Czasem będziesz musiał dopasować swoją propozycje do profilu redakcji (nowe firmy), zainteresowań czytelników (zdrowa żywność, eleganckie ubrania dla dzieci, kosmetyki) lub czasu przedstawienia propozycji (wakacje, Dzień Ojca, Boże Narodzenie).

Trzy akapity

Propozycja atrakcyjnego tematu dla mediów zmieści się w trzech akapitach.

W pierwszym akapicie przedstaw krótko swoją firmę i napisz co wyróżnia jej ofertę. Podaj adres witryny WWW lub firmowego bloga jako źródła dodatkowych informacji.

W kolejnym wyjaśnij jak to, co robi Twoja firma pomoże rozwiązać problem czytelników gazety lub czasopisma. Możesz opisać korzyści, rezultaty lub nawet powołać się na opinie zadowolonych klientów.

W trzecim akapicie zachęć dziennikarza do konkretnego działania. Zaoferuj produkt lub usługę do przetestowania i napisania recenzji. Powiedz w jakiej specjalności jesteś ekspertem i zaproponuj tematy do skomentowania.

Nie zapomnij o adresie e-mail i telefonie do kontaktu.

Pięć pytań

Szukając inspiracji do tekstu propozycji dla mediów, odpowiedz na kilka pytań:

1. Czym zajmuje się Twoja firma i jakie oferuje produkty lub usługi?

2. Co wyróżnia Twoją ofertę? Dlaczego jest wyjątkowa? Jeśli nie ma w niej nic ciekawego, nie licz, że redaktor sam to wymyśli.

3. Dlaczego to zainteresuje czytelników? Jaką będą mieć z tego korzyść?

4. Co klienci mówią o Tobie, firmie i produktach?

5. Jaką odważną, niezwykłą lub prowokacyjną tezę o Twoim produkcie lub usłudze jesteś gotów przedstawić i udowodnić? Pamiętaj, że Feliks Baumgartner podniósł poprzeczkę bardzo wysoko.

Konkluzja

Nigdy nie zakładaj z góry, że Twoja historia nie nadaje się do druku. Zdziwisz się jak często redakcje szukają nowych tematów i jak bardzo medialny rozgłos po publikacji pomaga zarówno nowym firmom jaki i tym o ustabilizowanej pozycji na rynku.

Napisz dziś trzy akapity propozycji tematu dla mediów i wyślij redakcji, która może się tym zainteresować. W komentarzu napisz jak poszło!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *