środa, 20 lutego 2013

Trzy kluczowe komunikaty o szkoleniach medialnych

Praktycy PR i trenerzy medialni bez przerwy mówią o kluczowych komunikatach.

"Masz trzy kluczowe komunikaty?"

"Pamiętaj o kluczowych komunikatach."

"Musimy jeszcze dopracować kluczowe komunikaty."

Kluczowe komunikaty? O co chodzi? Czy naprawdę są ważne?

Proponuję krótkie ćwiczenie.

Obejrzyj jakikolwiek dziennik w telewizji lub posłuchaj serwisu informacyjnego w radiu.

Co zapamiętałeś? Jaka wypowiedź zrobiła na Tobie największe wrażenie?

Czy uważasz, że osoba, która to powiedziała chciała, żebyś właśnie na to zwrócił uwagę?

Jeśli nie, to znaczy, że zmarnowała okazję w mediach – nie udało jej się przekazać "kluczowych komunikatów".

Moje trzy komunikaty

Kluczowe komunikaty to najważniejsze przekazy w każdej wypowiedzi dla mediów – to o nich powinni dyskutować dziennikarze i właśnie te komunikaty mają zapamiętać czytelnicy, widzowie i słuchacze.

Gdyby dziennikarz robił ze mną wywiad o szkoleniach medialnych Pressence Public Relations, miałbym takie trzy kluczowe przekazy:

1. Wszyscy nasi trenerzy pracowali lub pracują w mediach – w prasie, radiu i telewizji. Kiedy uczą jak funkcjonują media i jak pracują dziennikarze, to wiedzą o czym mówią.

2. Wszystkie nasze szkolenia są dopasowane do indywidualnych potrzeb klientów.

3. Oferujemy usługi szkoleniowe najwyższej jakości i pomagamy naszym klientom także po zakończeniu szkolenia.

W rozmowie z dziennikarzem moim priorytetowym zadaniem nie byłyby odpowiedzi na jego pytania, ale "przekazanie" tych komunikatów.

Nie więcej niż trzy

Z zasady radzimy klientom przygotowanie więcej niż jednego kluczowego przekazu (ale nie więcej niż trzech), maksymalne ich uproszczenie i zadbanie o to, żeby zabrzmiały w wywiadzie jasno i zdecydowanie.

Oczywiście – to nie jest takie proste jak może się wydawać i dlatego należy:

1. opracować komunikaty przed wywiadem,

2. przećwiczyć je w warunkach maksymalnie zbliżonych do prawdziwych (na przykład na szkoleniu medialnym),

3. przygotować się starannie do każdego kontaktu z dziennikarzem – zrobić listę pytań jakie może zadać i mieć plan działania, który umożliwi skuteczne przekazanie wszystkich kluczowych komunikatów.

Jeśli masz pytanie o komunikacji z mediami lub szkoleniach medialnych, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *