środa, 6 października 2010

Moje wpadki... do kosza

W moim poprzednim życiu redaktora działu informacji przeczytałem tysiące depesz, komunikatów i informacji prasowych. Niektóre były jasno i klarownie zredagowane. Były też takie, których konstrukcja i zawiłość przypominały labirynt kreteński.

Teraz piszę informacje prasowe dla mediów. Niektóre trafiły do celu, inne wylądowały w koszu. Niestety, nie wszystkie w moim koszu.

Nikt nie ma patentu na 100% skuteczności - klucz do sukcesu leży w ciągłym próbowaniu i testowaniu.

Oto 30 błędów jakie zdarzyło mi się popełnić. Mea culpa.

1. brak sugestywnego tytułu

2. brak podtytułów

3. brak głównego wątku

4. brak opisu co zamierzam zrobić

5. brak wymienienia korzyści

6. brak dowodów osiągnięcia korzyści

7. brak mocnej gwarancji

8. brak specjalnej oferty

9. brak porównania z konkurencją

10. brak sposobu kontaktu, aby zadać pytania

11. brak rekomendacji znanych i cenionych osób

12. brak początkowego lub końcowego terminu przyjmowania zamówień

13. brak konwersacyjnego stylu

14. brak stylistycznej spójności

15. brak sugestywnych przymiotników

16. brak przekonujących wyrażeń

17. brak odwołania się do emocji!

18. brak zwięzłego i soczystego cytatu

19. brak podkreślenia lub wytłuszczenia kluczowych słów

20. brak spacji w tekście

21. brak wypunktowania

22. CAŁY TEKST NAPISANY DRUKOWANYMI LITERAMI

23. niejasna dokumentacja tematu

24. hermetyczny żargon

25. za długie zdania

26. za długie akapity

27. za długi tekst

28. za krótki tekst

29. za wysoka cena

30. za niska cena

Trudno popełnić te błędy w jednym tekście. Pisząc kolejną informację prasową porównaj swoją wersję z moją listą.

To, co napiszesz może przynieść Ci dużo pieniędzy. Masz 30 wyjątkowych okazji, żeby nie powtórzyć moich potknięć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *