W moim poprzednim życiu redaktora działu informacji przeczytałem tysiące depesz, komunikatów i informacji prasowych. Niektóre były jasno i klarownie zredagowane. Były też takie, których konstrukcja i zawiłość przypominały labirynt kreteński.
Teraz piszę informacje prasowe dla mediów. Niektóre trafiły do celu, inne wylądowały w koszu. Niestety, nie wszystkie w moim koszu.
Nikt nie ma patentu na 100% skuteczności - klucz do sukcesu leży w ciągłym próbowaniu i testowaniu.
Oto 30 błędów jakie zdarzyło mi się popełnić. Mea culpa.
1. brak sugestywnego tytułu
2. brak podtytułów
3. brak głównego wątku
4. brak opisu co zamierzam zrobić
5. brak wymienienia korzyści
6. brak dowodów osiągnięcia korzyści
7. brak mocnej gwarancji
8. brak specjalnej oferty
9. brak porównania z konkurencją
10. brak sposobu kontaktu, aby zadać pytania
11. brak rekomendacji znanych i cenionych osób
12. brak początkowego lub końcowego terminu przyjmowania zamówień
13. brak konwersacyjnego stylu
14. brak stylistycznej spójności
15. brak sugestywnych przymiotników
16. brak przekonujących wyrażeń
17. brak odwołania się do emocji!
18. brak zwięzłego i soczystego cytatu
19. brak podkreślenia lub wytłuszczenia kluczowych słów
20. brak spacji w tekście
21. brak wypunktowania
22. CAŁY TEKST NAPISANY DRUKOWANYMI LITERAMI
23. niejasna dokumentacja tematu
24. hermetyczny żargon
25. za długie zdania
26. za długie akapity
27. za długi tekst
28. za krótki tekst
29. za wysoka cena
30. za niska cena
Trudno popełnić te błędy w jednym tekście. Pisząc kolejną informację prasową porównaj swoją wersję z moją listą.
To, co napiszesz może przynieść Ci dużo pieniędzy. Masz 30 wyjątkowych okazji, żeby nie powtórzyć moich potknięć.
Zapraszam na szkolenia medialne i warsztaty kryzysowe. Tel. 77 441 40 14.
Zapraszamy na nasze szkolenia medialne.
Strona główna » redaktor » Moje wpadki... do kosza
środa, 6 października 2010
Moje wpadki... do kosza
Kategorie:
dziennikarz,
informacja prasowa,
redaktor
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz