środa, 7 stycznia 2015

Czy nowomowa ma przyszłość

Dziś specjalny wywiad z krajowym konsultantem biznesu ds. nowomowy, wybitnym autorytetem w branży klasycznych klisz językowych, prezesem Polskiego Stowarzyszenia Miłośników Żargonu.

Ekspert PR: Skąd taka ogromna popularność nowomowy w komunikacji biznesowej?

Krajowy konsultant biznesu ds. nowomowy: Głównym źródłem dotychczasowego dorobku i poprawy wyników na odcinku klisz językowych jest ogromne zaangażowanie osób sprawujących kierownicze funkcje w codziennej komunikacji.

Ekspert PR: Czy trudno jest szybko wychwytywać wszystkie nowe klisze językowe?

Krajowy konsultant biznesu ds. nowomowy: Żyjemy w skomplikowanym paradygmacie medialnym pełnym rewindykacji językowych komunikując się jednocześnie na wielu poziomach i w kilku wymiarach. Nie zapominajmy jednak, że aktualna struktura i dynamika mediów umożliwia w większym stopniu tworzenie nowych propozycji i form oddziaływania.

Ekspert PR: Kto wymyśla klisze językowe?

Krajowy konsultant biznesu ds. nowomowy: To ktoś kto podejmuje decyzję w zakresie sformułowania nowej kliszy językowej. Jesteśmy otwarci szerokim frontem na oryginalne wyrażenia żargonowe, dbamy o ich promocję i o to, żeby nie zniknęły z codziennego języka.

Ekspert PR: Czy nowomowa ma przyszłość?

Krajowy konsultant biznesu ds. nowomowy: To szybko rozwijająca się branża komunikacji i zajęcie dla bardzo zdeterminowanych osób. Praktyka dnia codziennego oraz konsultacje na forum i z szerokimi rzeszami dowodzą, że nowomowa jest na topie i jej popularność ciągle rośnie.

Ekspert PR: Czy nie przeszkadza panu, że tak trudno zrozumieć co pan mówi?

Krajowy konsultant biznesu ds. nowomowy: Zależy nam na szczerej, otwartej i spontanicznej wymianie opinii. Z drugiej strony, zakres i miejsce szkolenia ekspertów komunikacji zmusza nas do przeanalizowania postaw uczestników wobec zadań stawianych przez media, konsumentów i organizacje.

Ekspert PR: Co pan robi, żeby doskonalić umiejętności komunikacji?

Krajowy konsultant biznesu ds. nowomowy: W układzie horyzontalnym komunikacja biznesowa musi uwzględniać to, co się dzieje w sferze wertykalnej. Dlatego zabezpieczenie szkoleniowo-programowe naszej działalności przedstawia interesującą próbę sprawdzenia odpowiednich warunków kaskadowej aktywizacji wszystkich podmiotów komunikacji.

Ekspert PR: Dlaczego nie mówi pan prosto, jasno i zrozumiale?

Krajowy konsultant biznesu ds. nowomowy: Nie rozumiem pytania.

PS. Wywiad autoryzowany ekskluzywnie :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *