czwartek, 12 listopada 2015

Quiz: Profesjonalista czy amator w agencji PR?

Potrafisz wymyślić rewelacyjny tytuł informacji prasowej. Robisz inteligentne prezentacje. Opowiadasz świetne dowcipy. Ale..

Czy pracując w agencji PR masz czasem wrażenie, że nie jesteś właściwie rozumiany? Znasz przyczynę?

Profesjonalizm zwiększa skuteczność komunikacji w pracy i poprawia relacje. To, co mówisz i robisz będzie właściwie zrozumiane i docenione pod warunkiem, że jesteś szanowany przez współpracowników i klientów agencji.

Profesjonalne wrażenie

Na pewno znasz powiedzenie, że nigdy nie masz drugiej szansy na pierwsze wrażenie. Kiedy spotykasz kogoś pierwszy raz zachowujesz się jak profesjonalista czy amator? Cieszysz się szacunkiem w pracy i u klientów agencji PR czy ludzie przewracają na Twój widok oczami?

Zapoznaj się z krótkim testem, który pokaże Twoje miejsce na skali Profesjonalista-Amator.

Profesjonalista

  • Jestem skoncentrowany.
  • Lubię rywalizację.
  • Jestem optymistyczny i pełen entuzjazmu.
  • Chętnie słucham.
  • Odzywam się kiedy mam coś do powiedzenia.
  • Jestem punktualny i często przychodzę na spotkanie lub zebranie trochę przed czasem.
  • Dbam o porządek w swoim komputerze i na miejscu pracy.
  • Ubieram się gustownie i stosownie do okazji.
  • Jeśli trzeba zostaję dłużej w pracy, żeby zakończyć pilne zadanie.
  • Jestem pewny tego, co robię.
  • Kończę zlecone zadania jak najszybciej.
  • Cieszę się sukcesami współpracowników.
  • Nie peszą mnie zasłużone pochwały.
  • Poprawiam swoje błędy.
  • Robię więcej niż się ode mnie oczekuje.

Amator

  • Łatwo się rozpraszam.
  • Staram się nie przepracowywać.
  • Wolę mówić o tym, co jest złe w mojej pracy.
  • Dużo mówię.
  • Robię tylko to, co do mnie należy.
  • Nie mam do siebie pretensji jeśli się spóźnię kilka minut do pracy lub na spotkanie z klientem.
  • Mam bałagan na biurku i w komputerze. Często nie mogę znaleźć potrzebnych dokumentów.
  • Ubieram się niedbale i bez gustu.
  • Często spoglądam w pracy na zegar.
  • Nie wiem czy dobrze pracuję.
  • Mam mnóstwo zaległej pracy.
  • Zazdroszczę współpracownikom sukcesów.
  • Pracuję dla pochwał i komplementów.
  • Ukrywam swoje błędy.
  • Mam nadzieję, że nikt nie zauważy, że robię w pracy tylko absolutne minimum.

Punktacja

Minimum 12 punktów w kategorii profesjonalisty: Jesteś ceniony i lubiany przez współpracowników i klientów. Ludzie chętnie słuchają tego, co masz do powiedzenia. Właściwy człowiek na właściwym miejscu. Gratuluję!

7-11: Potrzebna jest zmiana. Sprawdź swoje słabe punkty. Przygotuj plan poprawy. W każdym tygodniu wybierz jeden punkt i systematycznie pracuj nad korektą stylu pracy.

0-6: Źle się czujesz na tym stanowisku. Poszukaj innej agencji PR albo zmień zawód. Co chciałbyś robić w życiu z przyjemnością i zaangażowaniem? Jeśli odpowiesz sobie na to pytanie, wrócą pewność siebie, motywacja i zaangażowanie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *