czwartek, 7 stycznia 2016

Ćwiczenia przed kamerą jako miernik wartości szkolenia medialnego

Zajmuję się szkoleniami medialnymi ponad 15 lat. Dlatego z całą odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że najwartościowszym składnikiem szkolenia – dla firmy i uczestników – są ćwiczenia przed kamerą.

Wartość szkolenia medialnego można oceniać na wiele sposobów. Można ją wyliczać ilością przekazanej wiedzy, liczbą dobrych i złych wywiadów obejrzanych na video, omówionych studiów przypadku i przećwiczonych gier komunikacyjnych.

Ale najwięcej można się nauczyć kiedy staje się przed kamerą, udziela próbnego wywiadu i słucha opinii trenera i innych uczestników szkolenia. Innymi słowy, nie ma skutecznego szkolenia medialnego bez ćwiczeń przed kamerą.

Prawdziwe doświadczenie przed kamerą

Tylko dzięki bezpośredniemu doświadczeniu można coś autentycznie przeżyć. Tylko wtedy zapamiętuje się decyzje podjęte w czasie wywiadu. Pamięta się wypowiedziane słowa.

Życzliwa i konstruktywna krytyka motywuje do pracy i pomaga dobrze wypaść w prawdziwym wywiadzie.

Dlatego twierdzę, że program, który oferuje najniższy koszt jednego szkoleniowego wywiadu przed kamerą jest jednocześnie tym, który gwarantuje największy zysk z inwestycji w szkolenie medialne.

Krótkie szkolenie

Powiedzmy, że planujesz krótkie szkolenie medialne dla trzech członków zarządu. Po rozeznaniu rynku i zebraniu ofert masz na liście dwóch trenerów medialnych.

Pierwszy trener proponuje za 2500 złotych dwa próbne wywiady dla każdego uczestnika (razem sześć wywiadów). W tej sytuacji koszt jednego wywiadu wynosi 416.67 złotych:

2500 ÷ 6 = 416.67

Drugi trener też przedstawił ofertę na 2500 złotych, ale proponuje po trzy wywiady dla każdego w bezpiecznych i kontrolowanych warunkach (razem dziewięć wywiadów). Trzeci wywiad z oferty pierwszego trenera byłby już wywiadem z prawdziwym reporterem.

Koszt jednego wywiadu w tej ofercie wynosi 277.78 złotych:

2500 ÷ 9 = 277.78

Dłuższe szkolenie

Załóżmy, że planujesz jednodniowe szkolenie dla sześciu osób, które każdy trener wycenia na 3700 złotych. Pierwszy oferuje dla każdego uczestnika po dwa wywiady, co daje 308.33 złotych za jeden wywiad:

3700 ÷ 12 = 308.33

Drugi trener proponuje cztery wywiady dla każdej osoby, czyli 154.16 za jeden wywiad (dwa razy taniej niż pierwszy):

3700 ÷ 24 = 154.16

Którego trenera wybrać?

Oczywiście o wartości szkolenia medialnego decydują także takie czynniki jak zakres przekazanej praktycznej i aktualnej wiedzy, styl prowadzenia zajęć i zwykła ludzka chemia między trenerem a grupą.

Ale zakładając, że na Twojej liście znajdują się tylko najlepsi trenerzy medialni, przed ostatecznym wyborem podziel całkowity koszt szkolenia przez liczbę wywiadów i porównaj wyniki.

Jeżeli inne składniki oferty są podobne, trener oferujący najniższy jednostkowy koszt wywiadu gwarantuje największą praktyczną wartość szkolenia.

I właśnie ten trener medialny powinien przeprowadzić szkolenie medialne dla Twoich pracowników, którzy kontaktują się z reporterami i wypowiadają się w mediach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *