wtorek, 15 września 2015

7 rzeczy, które trzeba zrobić po szkoleniu medialnym

Masz za sobą pierwsze szkolenie medialne. W głowie dużo praktycznych informacji o komunikacji z mediami i Twoimi klientami. Jesteś zmęczony po kilku godzinach intensywnych ćwiczeń przed mikrofonem i kamerą.

Było chwilami ciężko, ale dałeś radę. Wiesz jak to smakuje i czym to pachnie.

Być może troszkę obawiasz się pierwszego prawdziwego wywiadu z prawdziwym reporterem. To naturalne. Może z niecierpliwością czekasz na pierwszy kontakt z mediami, ale telefon milczy – żaden reporter nie interesuje się obecnie Twoją firmą.

Co robić, żeby nie zapomnieć przed pierwszym wywiadem tego, czego się nauczyłeś?

1. Utrwalaj nowe wiadomości i umiejętności.

Najważniejszą rzeczą po szkoleniu medialnym jest powtarzanie i doskonalenie tego, czego się nauczyłeś. Wiem, że nie odkrywam Ameryki: skuteczna nauka polega na powtarzaniu i utrwalaniu dobrych nawyków.

Przeczytaj uważnie wszystkie uwagi i zalecenia trenera i jeszcze raz obejrzyj nagrania video ze szkolenia. Nie wstydź się tego. Porównaj uwagi trenera z tym, co zobaczysz na nagraniu.

Dużo aktualnych i praktycznych porad znajdziesz na eksperckich blogach, na przykład tutaj. Jeśli korzystasz Twittera, sprawdź wyniki po wpisaniu hashtagu #szkoleniamedialne.

2. Poznaj kluczowe przesłania swojej firmy, instytucji lub organizacji.

Na szkoleniu medialnym na pewno słyszałeś kilka razy o tym jak ważne jest dobre przygotowanie. Poznaj strategiczne przesłania swojej firmy i dodaj je do swojego planu rozmowy z reporterem.

Pomyśl o własnych przykładach, porównaniach i anegdotach. Dzięki nim to, co powiesz będzie jeszcze ciekawsze i dłużej zapamiętane.

3. Powiedz szefowi PR, że jesteś gotowy do udzielenia wywiadu.

To, że odbyłeś szkolenie medialne nie oznacza automatycznie, że możesz reprezentować swoją firmę w mediach. To zadanie rzecznika prasowego.

Powiedz szefowi PR, w których mediach czujesz się najlepiej (prasa, radio czy telewizja?) i w czym się specjalizujesz. Twoja propozycja i entuzjazm na pewno będą dobrze przyjęte.

Sam też zyskasz – nie ma lepszego sposobu na wzmocnienie zawodowej reputacji od wykreowania się na głównego eksperta w swojej branży.

4. Ćwicz ze współpracownikami.

Przygotuj listę pytań przed wywiadem i poproś kolegę z pracy, żeby odegrał rolę reportera. Nie unikajcie trudnych tematów.

Jeśli w szkoleniu brało udział więcej osób z Twojej firmy, poproś po tygodniu kogoś z tej grupy o spotkanie i przećwiczcie razem to, co było najtrudniejsze. Nagrajcie to na video, poszukajcie błędów i zastanówcie się jak je poprawić.

5. Kopiuj dobre pomysły.

Oglądaj wywiady w telewizji i słuchaj ich w różnych programach radiowych. Co sądzisz o rozmówcach? Czy korzystają z kluczowych komunikatów? Jak sobie radzą z trudnymi pytaniami? Czy kontrolują język ciała? Co byś powiedział na ich miejscu?

6. Skontaktuj się z trenerem medialnym.

Zadzwoń do trenera, który prowadził szkolenie, jeśli masz wątpliwości przed kolejnym wywiadem. Przeczytaj mu swoje kluczowe komunikaty i odpowiedzi na najtrudniejsze pytania. Poproś o ocenę i sugestie co ewentualnie poprawić.

Bezpłatne konsultacje (telefon lub e-mail) są w programie każdego dobrego szkolenia medialnego.

7. Szukaj okazji do udzielenia wywiadu.

Żadne ćwiczenie nie zastąpi prawdziwego wywiadu. Sprawdź czego się nauczyłeś w rozmowie z prawdziwym reporterem – dobry wywiad dodaje wiary we własne siły i podnosi samoocenę.

Nie zapomnij powiedzieć nam jak poszło. Czekamy na informacje od osób, które były na naszych szkoleniach medialnych i są zadowolone ze swoich wywiadów dla mediów. Nasz telefon: 77 441 40 14.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *