Masz w mediach opinię twardziela czy mięczaka? Grasz fair play czy lubisz faulować? Walczysz do ostatniego gwizdka czy poddajesz się po pierwszym upadku?
W sporcie rekordziści natychmiast wywołują ogromne zainteresowanie. Wszyscy chcą wiedzieć jak najwięcej o nowym mistrzu świata lub zwycięzcy prestiżowego turnieju. Reporterzy proszą o wywiady. Kibice komentują wyniki w mediach społecznościowych.
Wczoraj spędziłem pół dnia na warsztacie medialnym dla dwóch znanych sportowców. Nazwisk nie mogę podać, bo nie ujawniam danych moich klientów bez ich zgody. Ale chętnie powiem co robiliśmy.
Do 6 tygodni po każdym szkoleniu medialnym spotykamy się znowu, żeby podsumować jego efekty. Celem takiego warsztatu jest powtórzenie i utrwalenie nowych wiadomości umiejętności oraz analiza wywiadów dla mediów po szkoleniu.
Co robimy?
Oglądamy ostatnie wywiady dla telewizji, słuchamy wywiadów dla radia oraz omawiamy artykuły w prasie. Analizujmy cytaty wybrane przez reporterów zadając jedno pytanie: "Czy ta wypowiedź będzie zapamiętana przez czytelników?"
Przekonująca wypowiedź nie powstaje na papierze. Jeśli chcesz być autentyczny, musisz mówić tak jakby wszystkie słowa przyszły do głowy w ostatniej chwili. To, co powiesz musi być oczywiście przygotowane wcześniej, ale to JAK to powiesz nie może wyglądać na dobrze wytrenowany fragment gry z mediami.
Obiektywna analiza tego, co media myślą o Tobie nie jest łatwa. Czy media uważają Cię za introwertyka? A może kogoś kto uwielbia błysk fleszów? Może kogoś kto unika kontaktów z reporterami?
Po analizie wizerunku w mediach rozmawiamy o tym JAK go zmienić i jakie wykorzystać do tego narzędzia, na przykład które media. To wymaga dużo więcej pracy.
Zastanów się jak możesz zmienić swój wizerunek dzięki następującym narzędziom PR:
1. wystąpienia na imprezach branżowych, na przykład na konferencjach i sympozjach,
2. udział w debatach publicznych,
3. wywiady dla radia i telewizji,
4. wywiady dla gazet i czasopism,
5. występy w programach telewizyjnych, na przykład panele dyskusyjne.
Pomyśl też o własnych mediach:
1. strona WWW,
2. autorski blog,
3. profil na YouTube,
4. profile w mediach społecznościowych, na przykład na Twitterze, Facebooku, Instagramie, LinkedIn, itp.
Konkluzja
Każdy ma jakiś wizerunek, nawet Yeti. Pytanie brzmi: jak chcesz być postrzegany i oceniany? Jak możesz kontrolować to, co myśli o Tobie branża i opinia publiczna? Co możesz zyskać dzięki zmianie wizerunku?
Jeśli chcesz porozmawiać o tym ze mną, proszę o kontakt. Mój telefon: 77 441 40 14.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz