Dwie przyjaciółki mogą rozmawiać godzinami. Lubią się. Nic nie ukrywają. Mają do siebie zaufanie.
Wywiad dla mediów nie jest zwykłą rozmową. To wymiana pytań i odpowiedzi, w której pytania nie zawsze są miłe a odpowiedzi nie zawsze przekonujące.
Sekret wywiadów dla mediów nie polega na przewidywaniu pytań (to proste zadanie), ale na przygotowaniu dobrych odpowiedzi i ich przećwiczeniu. Podstawowym celem jest przekazanie opinii publicznej kluczowych komunikatów.
Możesz liczyć na dokładne zacytowanie Twojej wypowiedzi i przedstawienie Ciebie w korzystnym świetle jeżeli:
1. zwracasz się do konkretnej grupy odbiorców,
2. przekazujesz trzy jasne i łatwe do zapamiętania myśli,
3. wypowiedź ma konstrukcję odwróconej piramidy (najważniejsze informacje są na początku wypowiedzi),
4. wypowiedź ma konstrukcję opowiadania (początek, rozwinięcie, zakończenie, puenta, morał, itd.),
5. wypowiedź dotyczy ludzi,
6. mówisz o korzyściach, a nie o cechach produktu/usługi,
7. opierasz się na słowach mających wartość, a nie na krzykliwych i populistycznych hasłach,
8. odnosisz się do przykładów i doświadczeń z życia,
9. unikasz branżowego lub technicznego żargonu,
10. cała wypowiedź mieści się w 120 słowach.
Tego właśnie uczymy na naszych szkoleniach medialnych.
Zapraszam na szkolenia medialne i warsztaty kryzysowe. Tel. 77 441 40 14.
Zapraszamy na nasze szkolenia medialne.
Strona główna » szkolenia medialne » 10 wyróżników dobrej odpowiedzi
czwartek, 16 czerwca 2011
10 wyróżników dobrej odpowiedzi
Kategorie:
odpowiedź,
reporter,
szkolenia medialne
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz