czwartek, 16 czerwca 2011

10 wyróżników dobrej odpowiedzi

Dwie przyjaciółki mogą rozmawiać godzinami. Lubią się. Nic nie ukrywają. Mają do siebie zaufanie.

Wywiad dla mediów nie jest zwykłą rozmową. To wymiana pytań i odpowiedzi, w której pytania nie zawsze są miłe a odpowiedzi nie zawsze przekonujące.

Sekret wywiadów dla mediów nie polega na przewidywaniu pytań (to proste zadanie), ale na przygotowaniu dobrych odpowiedzi i ich przećwiczeniu. Podstawowym celem jest przekazanie opinii publicznej kluczowych komunikatów.

Możesz liczyć na dokładne zacytowanie Twojej wypowiedzi i przedstawienie Ciebie w korzystnym świetle jeżeli:

1. zwracasz się do konkretnej grupy odbiorców,

2. przekazujesz trzy jasne i łatwe do zapamiętania myśli,

3. wypowiedź ma konstrukcję odwróconej piramidy (najważniejsze informacje są na początku wypowiedzi),

4. wypowiedź ma konstrukcję opowiadania (początek, rozwinięcie, zakończenie, puenta, morał, itd.),

5. wypowiedź dotyczy ludzi,

6. mówisz o korzyściach, a nie o cechach produktu/usługi,

7. opierasz się na słowach mających wartość, a nie na krzykliwych i populistycznych hasłach,

8. odnosisz się do przykładów i doświadczeń z życia,

9. unikasz branżowego lub technicznego żargonu,

10. cała wypowiedź mieści się w 120 słowach.

Tego właśnie uczymy na naszych szkoleniach medialnych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *