Po długich przygotowaniach w końcu udało Ci się namówić szefa na sfinansowanie szkolenia medialnego. Zajęcia były ciekawe, ale nie nauczyłeś się wiele.
Trener (bardzo młoda osoba) nie szczędził krytyki. Uwagi były słuszne, ale – nie tylko Twoim zdaniem – zbyt ostre. Czy wszystkie szkolenia są tak stresujące?
Jako ktoś kto żyje z uczenia występowania przed kamerą i publicznością, wiem jak duży może być szok po zobaczeniu siebie na ekranie telewizora i usłyszeniu krytyki trenera i innych uczestników szkolenia.
Niektórzy mówią, że oglądanie nagranych na video wywiadów i prezentacji jest bardziej stresujące od samego nagrania. Innymi słowy, analiza jest bardziej bolesna od produkcji. Może dlatego tak trudno jest uczyć się na swoich błędach. Masochizm to przecież choroba.
Mimo że zawsze staram się zachować równowagę w pochwałach i krytyce występów przed kamerą, odnoszę wrażenie, że lepiej pracuje się z osobami, które dokładnie wiedzą czego im potrzeba do pozytywnej motywacji i sukcesu.
Przypomniałem sobie o tym niedawno na szkoleniu, kiedy jedna z uczestniczek w czasie wstępnej dyskusji o tym, co i jak będziemy robić zapytała wprost czy może przedstawić swoje oczekiwania. Krótko powiedziała na czym jej najbardziej zależy – na konstruktywnej krytyce przedstawionej w dyplomatycznej formie, zdrowym poczuciu realizmu bez niepotrzebnego straszenia oraz docenieniu wrodzonych dyspozycji i posiadanych umiejętności bez bolesnego obniżania poczucia własnej wartości.
Prawda jest taka, że na szkoleniu medialnym czasem najwięcej uczy się nie klient, ale sam trener. Pokazując swój "talent" w obrażaniu i poniżaniu, niedoświadczeni trenerzy zastraszają klientów do tego stopnia, że ci wolą milczeć niż próbować się czegoś nauczyć.
Dlatego nie bój się przedstawić na początku szkolenia medialnego swoje oczekiwania. Powiedz trenerowi, że chcesz przyswoić sobie praktyczne umiejętności niezbędne w rozmowie z reporterem, ale bez uszczerbku dla poczucia godności i pewności siebie. Intelektualnie przekonasz się jak mało wiedziałeś na początku, ale emocjonalnie – jak każdy kto chce coś poprawić w swoim życiu – potrzebujesz zachęty, życzliwości oraz uznania dla talentu i ambicji.
Konkluzja
Rzeczowa, konstruktywna i przyjazna krytyka nie rani, ale pomaga poprawić błędy i motywuje do pracy nad sobą.
Jeśli potrzebujesz szkolenia medialnego, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.
Zapraszam na szkolenia medialne i warsztaty kryzysowe. Tel. 77 441 40 14.
Zapraszamy na nasze szkolenia medialne.
Strona główna » szkolenia medialne » Ostre szkolenie medialne
środa, 4 sierpnia 2010
Ostre szkolenie medialne
Kategorie:
krytyka,
stres,
szkolenia medialne
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz