sobota, 5 marca 2011

Proste i pozytywne przesłanie medialne

Jeśli nie wiesz jak mówić w mediach, mów prosto. I nigdy nie powtarzaj negatywnej tezy reportera.

Jeżeli masz tylko pół minuty na szkolenie medialne, zapamiętaj jedno zdanie: nie powtarzaj negatywnego przesłania dziennikarza. NIGDY.

Pięć przykładów. Zwróć uwagę na odpowiedzi napisane kursywą - każda wywoła negatywny efekt.

1. Reporter: "Konkurencja twierdzi, że wasze zyski w ostatnim kwartale ujawniają głęboki kryzys finansowy. Prawda?"

Zła odpowiedź: "Być może nasze zyski się zmniejszyły, ale wszystkie straty odbijemy sobie w następnym kwartale."

Dobra odpowiedź: "Nasza firma dysponuje rezerwami finansowymi, które pozwolą osiągnąć większe zyski w najbliższym kwartale."

2. Reporter: "Wasz dyrektor marketingu przeszedł do konkurencyjnej firmy. Czy macie problemy z utrzymaniem kluczowych pracowników?"

Zła odpowiedź: "Nie uważam, że to odejście upoważnia kogokolwiek do stwierdzenia, że ludzie nie chcą dla nas pracować."

Dobra odpowiedź: "Nasza firma działa w bardzo konkurencyjnej branży. Koncentrujemy się na pozyskiwaniu i rozwoju zawodowym najbardziej utalentowanych pracowników."

3. Reporter: "Dlaczego z uporem ubiegacie się o unijne dotacje skoro nie macie szans na ich uzyskanie?"

Zła odpowiedź: "Nie uważam, że nie mamy szans na unijne dotacje."

Dobra odpowiedź: "Dotacje unijne to znakomita szansa unowocześnienia firmy i poprawy jej konkurencyjności. Każdy nasz wniosek jest dobrze uzasadniony i fachowo przygotowany."

4. Reporter: "Czy ktoś z pracowników ucierpiał w pożarze z powodu waszych błędów w akcji ratowniczej?"

Zła odpowiedź: "Żaden pracownik nie ucierpiał w pożarze z powodu naszych błędów w akcji ratowniczej."

Dobra odpowiedź: "Bezpieczeństwo pracowników jest naszym priorytetem i badamy wszystkie okoliczności i możliwe przyczyny pożaru."

5. Reporter: "Pana rząd się krytykowany za utrudnianie negocjacji w sprawie przystąpienia Polski do strefy euro – dlaczego polscy negocjatorzy są tacy uparci?"

Zła odpowiedź: "Nasi negocjatorzy są uparci, gdyż kierujemy się uczciwymi zasadami i tego samego oczekujemy od europejskich partnerów w negocjacjach."

Dobra odpowiedź: "Jestem przekonany, że nasi negocjatorzy wypracują optymalne rozwiązanie i wszystkie zainteresowane strony będą zadowolone z końcowego efektu."

Konkluzja

Jednym z celów wywiadu jest dostarczenie reporterowi informacji, dzięki którym napisze ciekawy artykuł. Dlatego zawsze przekazuj swój punkt widzenia w pozytywny sposób.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *