poniedziałek, 31 lipca 2017

Szukasz tymczasowego rzecznika prasowego?

Czy osoba spoza firmy może wypowiadać się w jej imieniu w mediach?

Znalezienie tymczasowego rzecznika prasowego nie jest łatwe.

Małe firmy często nie mogą sobie pozwolić na zatrudnienie rzecznika na stałe. Kiedy organizują wydarzenie (na przykład premierę produktu) lub znajdą się w sytuacji kryzysowej, szukają kogoś z doświadczeniem w komunikacji z mediami.

Oto jakie cechy powinien mieć tymczasowy rzecznik prasowy:

1. Rzecznik powinien znać Twoją branżę. Tylko osoba znająca specyfikę branży może bez dłuższego przygotowania (a idealnie od razu) zająć się komunikacją z mediami i odpowiadać na pytania reporterów i najważniejszych interesariuszy.

2. Rzecznik powinien mieć talent do zjednywania sobie ludzi. Fachowa wiedza i elokwencja nie wystarczą, żeby nawiązać trwałe relacje. To musi być osoba z magnetyczną osobowością – ktoś budzi sympatię i zaufanie.

3. Rzecznik powinien umieć tłumaczyć w mediach prosto, rzeczowo i jasno skomplikowane sprawy, bez specjalistycznego żargonu. To nie może być osoba odczytująca przed kamerami pisemne komunikaty.

4. Rzecznik musi wierzyć w to, co mówi. Swoje słowa powinien popierać przykładami z życia pokazującymi, że to, co mówi jest prawdziwe i ważne.

5. Rzecznik nie może bać się mediów. W sytuacji kryzysowej reporterzy są dociekliwi, agresywni i zadają trudne pytania. Od spokoju, opanowania i zdecydowania rzecznika zależy czy reporterzy uwierzą w to, co mówi czy zaczną szukać informacji na własną rękę.

Zatrudnienie rzecznika prasowego do obsługi konkretnego wydarzenia (na przykład konferencja prasowa) wymaga dużej rozwagi. Właściwa osoba ułatwi komunikację z mediami i opinią publiczną a w sytuacji kryzysowej ochroni reputację firmy.

Pressence Public Relations chętnie pomoże wybrać rzecznika prasowego, który właściwie wywiąże się ze swojego zadania.

Jeżeli szukasz rzecznika prasowego, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Kontakt

Nazwa

Adres e-mail *

Wiadomość *