Jedni kolekcjonują znaczki. Inni stare monety. Dziennikarze zbierają nazwiska i numery telefonów. Jeżeli kontaktujesz się z reporterami (lub masz taki zamiar), postępuj podobnie.
Większość dziennikarzy rutynowo zachowuje numery telefonów swoich rozmówców na wypadek, gdyby potrzebowali nawiązać ponowny kontakt. Wpisanie numeru telefonu do książki adresowej telefonu komórkowego to żaden kłopot.
W każdym newsroomie jest specjalna lista numerów telefonów bardzo ważnych osób, których próżno szukać w publicznych spisach.
Zawsze kiedy zadzwoni do Ciebie dziennikarz, zapisz jego numer, nazwę gazety, stacji telewizyjnej lub radiowej i adres e-mail. Gromadź informacje z podpisów pod artykułami na interesujące Ciebie tematy. Znając nazwisko dziennikarza łatwiej będzie Ci wyszukać adres e-mail. Niektóre gazety umieszczają dane kontaktowe w stopce redakcyjnej lub na witrynie internetowej.
Zostań kolekcjonerem nazwisk dziennikarzy i danych adresowych. Notatki z tych rozmów pozwolą Ci analizować przydatność poszczególnych kontaktów, ich historię, poruszane tematy itp. Szybko przekonasz się jak pożyteczna okaże się utworzona w ten prosty sposób lista medialnych kontaktów.
Zapraszam na szkolenia medialne i warsztaty kryzysowe. Tel. 77 441 40 14.
Zapraszamy na nasze szkolenia medialne.
Strona główna » reporter » Kolekcjonerzy kontaktów
środa, 15 września 2010
Kolekcjonerzy kontaktów
Kategorie:
dziennikarz,
media,
reporter
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz