Kiedy w mediach pojawia się krytyczna informacja?
Często jest wynikiem niechętnej i negatywnej odpowiedzi na pytanie dziennikarza. Ogólnikowe i kunktatorskie odpowiedzi prowokują zaczepne, kłopotliwe, irytujące, a nawet niegrzeczne pytania.
Jak utrudnić dziennikarzowi przejęcie inicjatywy w wywiadzie? Po pierwsze, ogranicz do minimum odpowiedzi przeczące: nie mogę, nie powinni, nie będzie, nie wolno.
Po drugie, staraj się używać słów pozytywnych: ciekawy, twórczy, wyjątkowy, niezwykły.
Po trzecie, wyrzuć ze swojego słownika następujące asekuranckie wyrażenia:
1. "To nie nasza wina."
2. "To nie było tak."
3. "To nie będzie działać."
4. "To nie należy do moich obowiązków."
5. "Niestety nie, jesteśmy zbyt zajęci."
6. "Nie możemy zmieniać się w takim tempie."
7. "Nie mamy na to czasu."
8. "To zniszczy naszą markę."
9. "To nas zrujnuje."
10. "Nie zakończyliśmy jeszcze badań."
11. "Nie mamy na to środków."
12. "Nasi pracownicy nie potrafią tego zrobić."
13. "Tak nie można mówić."
14. "Tak nie można myśleć."
15. "Tak nie można na to patrzeć."
16. "To nie jest zgodne z naszą polityką kadrową."
17. "Nie wiedzieliśmy o tym."
18. "Nikt o tym nie wiedział."
19. "To nie jest nasz/mój problem."
20. "Nic nas to nie obchodzi."
21. "Nie podoba mi się to."
22. "Nie jestem jeszcze do tego gotowy."
23. "Nie jesteśmy złą firmą."
24. "Tego bym nie powiedział."
25. "Tak bym tego nie ujął."
26. "Możemy się bez tego obejść."
27. "Nigdy nikogo nie okradłem."
28. "Dlaczego nie wykorzysta pan/pani wszystkiego co mówię?"
29. "To się nie spodoba naszym klientom."
30. "Nie widzę związku."
31. "Nie rozumiem."
32. "Nie chcę wyjść na głupka."
33. "To sprawia za dużo kłopotu."
34. "To nie jest dobre pytanie."
35. "To niemożliwe."
36. "Bez komentarza."
Pamiętaj: są tylko TRZY wersje odpowiedzi na pytanie dziennikarza:
1. pozytywna,
2. negatywna,
3. nijaka.
Jest prawie niemożliwe, żeby jednocześnie potwierdzać i zaprzeczać, mówić TAK i NIE, robić dobre i złe wrażenie.
Jakie wrażenie pragniesz wywrzeć na dziennikarzu? Jakie wrażenie chcesz zostawić?
Zapraszam na szkolenia medialne i warsztaty kryzysowe. Tel. 77 441 40 14.
Zapraszamy na nasze szkolenia medialne.
Strona główna » wywiad » 36 fatalnych odpowiedzi w mediach
środa, 26 stycznia 2011
36 fatalnych odpowiedzi w mediach
Kategorie:
dziennikarz,
szkolenia medialne,
wywiad
Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową, konsultant public relations, trener medialny. Autor ponad 1,700 artykułów o PR, zarządzaniu ryzykiem i kryzysem, strategicznej komunikacji kryzysowej, komunikacji online, relacjach z mediami, wystąpieniach publicznych i pisaniu informacji prasowych. W poprzednim życiu poławiacz pereł. Nie lubi miejsca w samolocie daleko od wyjścia. Ulubiona książka: właśnie ją czyta :-)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz